W pierwszym kwartale br. wydatki na reklamy internetowe wzrosły o 10,5 proc. Wyniosły 890 mln zł, o 85 mln zł więcej niż rok wcześniej.
Prawię połowę wydatków przeznaczono na reklamy display. 19 proc. wydatków reklamowych pochodziło z sektora handlowego. Branża motoryzacyjna zapewniła 11 proc. wszystkich inwestycji, telekomunikacyjna - 8 proc., finansowa - 7 proc., a po 6 proc. - sektory odzieży i dodatków oraz mediów, książek i płyt CD/DVD.
- Wydatki na reklamę są papierkiem lakmusowym gospodarki, badanie IAB AdEx doskonale to odzwierciedla. Internauci spędzają coraz więcej czasu korzystając z urządzeń mobilnych oraz oglądając więcej materiałów wideo, a równocześnie korzystają z tradycyjnych serwisów. Wydatki na reklamę mobile i wideo oraz stabilna pozycja reklamy display pokazują, że reklamodawcy rozumieją te trendy i podążają za nimi. Równocześnie widać ogromny potencjał dalszego wzrostu – udział wydatków na reklamę mobile w polskim torcie reklamy on-line wynosi 23,5%, a np. na rynku amerykańskim przekroczył już 50%. Branża reklamy internetowej rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie mimo niekorzystnych zjawisk, takich jak blokowanie reklam. - – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Reklama display to doskonałe narzędzie wykorzystywane w kampaniach nastawionych na budowanie wizerunku i wzmacnianie świadomości marki oraz w kampaniach nastawionych na wzmocnienie sprzedaży.


Dostępne modele emisji reklamy display na portalu LOOKALNIE.pl