Jak reklamować markę lokalnego biznesu w oczach klientów?
Liczba internautów w Polsce w sierpniu 2017 roku wyniosła ogółem 26,4 mln. Oznacza to, że co raz więcej osób korzysta z Internetu. Internauci w codziennym życiu wykorzystują internet do różnych celów. Bardzo często internet wykorzystywany jest w procesie zakupowym. Warto więc, aby lokalne firmy zadbały o swój wizerunek w sieci. Szczególnie, jeśli firmie zależy na budowaniu marki lokalnego biznesu.   
Mogłoby się wydawać, że obowiązek dbania o wizerunek w oczach internautów spoczywa wyłącznie na e-sklepach. Tak naprawdę jednak praktyka ta, jest przydatna również przedsiębiorcom prowadzącym lokalne biznesy.
W dobie Internetu, klienci przed dokonaniem zakupu najczęściej proces zakupowy rozpoczynają od wyszukania informacji w sieci globalnej. Kolejnym etapem poszukiwań jest pozyskanie informacji o firmach i sklepach znajdujących się w ich okolicy. Powodów jest wiele. Można szybciej kupić, obejrzeć, porozmawiać i dopytać a przede wszystkim ograniczyć koszty dostawy.    
Doskonałym narzędziem do budowania marki lokalnego biznesu jest firmowy profil w lokalnym katalogu firm. Stanowi on nie tylko cenne źródło informacji o firmie, ale pozytywne opinie klientów są bezcenną, skuteczną a przede wszystkim darmową formą reklamy. Z tego właśnie powodu niezbędne jest, aby również lokalni przedsiębiorcy zabiegali o pozytywne opinie, które trafiają do znacznie większego grona.
Wyniki badań prowadzonych przez Obserwatorium Zarządzania w roku 2014 wyraźnie wskazują, iż rekomendacje kształtują decyzje zakupowe Polaków.

 

Źródło: FOZ
Zwykło się mówić, że przeciętnie zadowolony klient przekaże swoją opinię trzem osobom, zaś niezadowolony - dziesięciu. Warto więc zadbać o rekomendacje i poprosić klienta o wystawienie pozytywnej opinii na profilu firmy w katalogu lokalnych firm.