Skuteczna reklama w internecie może być prowadzona w celach reklamowych produktu, usługi lub marki. Każdy komercyjny reklamodawca, który chce przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową w internecie, powinien wiedzieć, że reklama jest podstawową formą komunikowania się z rynkiem. Reklama ściśle powiązana jest z innymi instrumentami promocyjnymi.

Co to jest reklama?
Według powszechnie przyjętej definicji Amerykańskiego Stowarzyszenie Marketingu (AMA) - „reklama to wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów, usług lub idei przez określonego nadawcę”. Oznacza to, że jeżeli chcemy skutecznie reklamować się w internecie, musimy liczyć się z poniesieniem kosztów reklamy. Reklamą nie są działania nieodpłatne takie jak public relations, bezpośredni kontakt nadawcy reklamy z jej odbiorcą, sprzedaż osobista, promocja i marketing.

Jak przygotować skuteczną reklamę w internecie?
Aby przygotować skuteczną reklamę w internecie, powinniśmy określić jej funkcję, cel, wybrać formę, i określić zasięg.

Funkcje reklamy pełnią te same funkcje co działalność promocyjna. Należą do nich:
• funkcja informacyjna
• funkcja wspierania sprzedaży obejmującą funkcje nakłaniającą i przypominającą
• funkcja edukacyjną
• funkcja konkurencyjną

Cele reklamy bardzo ogólnie można podzielić na dwie grupy:
• cel ekonomiczny związany ze wzrostem przychodów lub obniżeniem kosztów
• cel psychograficzny związany z budowaniem świadomości – czyli znajomość marki produktu, korzyści, jakie daje produkt, zwiększaniem skłonności do zakupu, budowaniem wizerunku firmy

Formy reklamy internetowej są bardzo różne. Do najpopularniejszych należą: 
• strona internetowa
• reklamy tekstowe
• reklamy graficzne
• reklamy wideo
• mailing
• artykuły reklamowe
content marketing – marketing treści

Miejsca wyświetlania reklam
• wyszukiwarka internetowa - w Polsce najpopularniejszą jest wyszukiwarka Google
• strony internetowe - portali internetowych, serwisów ogłoszeniowych i branżowych, strony firm partnerskich
You Tube
• serwisy społecznościowe

Zasięg reklam internetowych
• lokalny
• globalny

Kiedy reklama w internecie jest skuteczna?
Wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Reklamując się w internecie mamy dostęp do statystyk, które informują nas ile osób, zobaczyło reklamę, odwiedziło stronę, kupiło produkt lub zadzwoniło do firmy.
Na podstawie danych statystycznych dowiemy się, która reklama się sprawdza. Wprowadzając korekty i zmiany, możemy zwiększyć skuteczność reklamy.

Warto wiedzieć, że poza płatną formą reklamy, w internecie możemy promować i zwiększyć widoczność swojego biznesu bez kosztów.

Zwiększ widoczność w Google