Lokalny serwis informacyjny jest najchętniej wybieranym źródło informacji na temat swojej miejscowości i regionu. Co więcej w ciągu ostatnich lat znacznie poszerzył się zakres informacji poszukiwanych przez  internautów.
Jak wynika z sondażu przeprowadzanego przez PBI w poszukiwaniu informacji regionalnych 93% internautów wiedzę na temat swojej miejscowości czerpie z Internetu. W następnej kolejności, internauci sięgają po lokalne gazety (72%) oraz oglądają lokalną telewizję (41%). Coraz rzadszym źródłem informacji stają się lokalne gazety, rozgłośnie radiowe, lokalne stacje telewizyjne oraz lokalne wiadomości w ogólnopolskiej telewizji.
Jakich informacji lokalnych poszukują internauci?
Z punktu widzenia przedsiębiorcy będącego w katalogu lokalnych firm, dobra wiadomość, ponieważ aż 58% internatów, informacji na temat oferty, lokalizacji, numerów telefonów i adresów sklepów oraz firm szuka na stronach lokalnych portali informacyjnych.
Warto więc korzystać z tej formy reklamy.