Twórca serwisu społecznościowego Mark Zuckerberg przymierza się do stworzenia płatnej wersji Facebooka bez reklam.

Abonament mógłby kosztować około 7 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę około 25 zł. Wersja abonamentowa pozbawiona byłaby reklam i innych tego typu dodatków, które nieraz potrafią naruszyć prywatność użytkownika.
Jednym z powodów badania możliwości stworzenia płatnej wersji FB jest afera z wyciekiem danych użytkowników serwisu, które były wykorzystywane przez firmę Cambridge Analytica. Płatna wersja dałaby większą gwarancję bezpieczeństwa danych użytkowników niż ta tradycyjna z reklamami. Mogłaby przyciągnąć tych użytkowników, którzy zrezygnowali z korzystania z serwisu pod wpływem afery z Cambridge Analityca. W przypadku wprowadzenia wersji płatnej, dalej istniałaby na tych samych zasadach wersja z reklamami bez żadnych opłat.
Jednak żadne wiążące decyzję z płatnością za FB jeszcze nie zapadały, a cały projekt z tym związany jest w fazie badań. Sam Mark Zuckerberg uważa, że nawet mimo wprowadzenia opłat, wersja darmowa serwisu nadal będzie dominującą i generującą zasadniczy dochód z reklam, które stale rosną.
Facebook ma około 2,2 mld użytkowników na całym świecie. W ciągu roku przybyło ich około 13 procent. Nieznana jest liczba osób, które zrezygnowały z usług serwisu z powodu afery z wyciekiem danych. Dane będą znane w późniejszym czasie.