Opracowując lub ulepszając strategie marketingowe i kampanie reklamowe, warto jest wiedzieć, gdzie, kiedy i jakich informacji lokalny klient szuka w internecie. Aby skutecznie przyciągnąć uwagę konsumentów, małe i średnie firmy powinny stosować reklamy oparte na wyszukiwaniach lokalnych.

Ludzie szukają firmy podobnej do Twojej. Znajdź nowych klientów w oparciu o badania konsumenckie.

Poniżej prezentujemy badania barometru konsumenckiego Google. Barometr konsumencki jest narzędziem pomagającym zrozumieć, w jaki sposób ludzie korzystają z Internetu.

Badania online i offline w wyszukiwaniu lokalnym
Pytanie: Gdzie szukałeś informacji o danej firmie podczas wyszukiwania lokalnego?
Odpowiedzi: online 33%, zarówno online jak offline 63%
Wnioski
Internet jest kluczowym miejscem do wyszukiwania lokalnych firm.




Źródła informacji online podczas wyszukiwania lokalnego
Pytanie: Co stanowiło źródło informacji online podczas wyszukiwania lokalnego
Odpowiedzi: 88% wyszukiwarki, 45% strona internetowa firmy /sklepu /restauracji, 38% lokalne witryny wyświetlające lokalne firmy, sklepy lub usługi, oferujące zniżki i promocje, 22% porady lub recenzje na witrynach blogów, forów, serwisów ogłoszeniowych, 22% usługi map online, usługi nawigacyjne, 21% sieci społecznościowe
Wnioski
W poszukiwaniu informacji o firmie, konsumenci zwracają się do konkretnych źródeł internetowych szukając lokalnych firm.


Rodzaj poszukiwanych lokalnych informacji biznesowych
Pytanie: Jakiego rodzaju informacji poszukiwałeś?
Odpowiedzi: 57% ceny, 46% godzin otwarcia, 34% dostępności produktu lub usług, 26% lokalizacji, 23% recenzji lub rekomendacji
Wnioski
Dzięki zrozumieniu, czego szukają konsumenci, firmy są w stanie zapewnić, że odpowiednie informacje są dostępne na ich stronach internetowych.


Czynniki decydujące o wyborze firmy lokalnej
Zadane: Proszę zaznaczyć 3 najważniejsze czynniki, które wpłynęły na ostateczny wybór oferty.
Odpowiedzi: 31% ceny, 28% stosunek jakości do ceny, 27% odległości od mojej lokalizacji, 25% jakości, 24% dostępności produktu, 21% wcześniejsze doświadczenia z firmą
Wnioski
Istnieje wiele czynników, które konsumenci biorą pod uwagę przy wyborze lokalnej firmy, dlatego należy możliwie jak najwięcej informacji udostępnić klientowi w internecie.



Pamiętajmy jednak, że nowoczesna reklama firmy wymaga dużo szerszych działań, które bezpośrednio wpływają na promocję firmy w internecie a w szczególności w wyszukiwarce Google.

Dobrym rozwiązaniem dla mikro i małych firm jest outsourcing marketing. Polega on na zleceniu obsługi marketingowej firmie zewnętrznej, która w ramach swoich działań poprawi SXO, SEO, przeprowadzi analitykę i działania content marketingowe wsparte ePR-em.

Poznaj też jakie kanały reklamowe preferują bełchatowscy przedsiębiorcy.