Opracowując lub ulepszając strategie reklamowe, warto jest wiedzieć, gdzie, kiedy i jakich informacji lokalny klient szuka w internecie. Aby skutecznie przyciągnąć uwagę konsumentów, małe i średnie firmy powinny stosować reklamy oparte na wyszukiwaniach lokalnych.

Poniżej prezentujemy badania barometru konsumenckiego Google. Barometr konsumencki jest narzędziem pomagającym zrozumieć, w jaki sposób ludzie korzystają z Internetu.



Badania online i offline
w wyszukiwaniu lokalnym
Źródła informacji online
podczas wyszukiwania lokalnego
Pytanie: Gdzie szukałeś informacji o danej firmie podczas wyszukiwania lokalnego? Pytanie: Co stanowiło źródło informacji online podczas wyszukiwania lokalnego
Odpowiedzi: online 33%, zarówno online jak offline 63% Odpowiedzi: 88% wyszukiwarki, 45% strona internetowa firmy /sklepu /restauracji, 38% lokalne witryny wyświetlające lokalne firmy, sklepy lub usługi, oferujące zniżki i promocje, 22% porady lub recenzje na witrynach blogów, forów, serwisów ogłoszeniowych, 22% usługi map online, usługi nawigacyjne, 21% sieci społecznościowe
Cenne informacje dla reklamodawców Cenne informacje dla reklamodawców

Internet jest kluczowym miejscem do znajdowania lokalnych firm.

W poszukiwaniu informacji o firmie, konsumenci zwracają się do konkretnych źródeł internetowych szukając lokalnych firm.
Rodzaj poszukiwanych lokalnych
informacji biznesowych
Czynniki decydujące o wyborze firmy lokalnej
Pytanie: Jakiego rodzaju informacji poszukiwałeś? Zadane: Proszę zaznaczyć 3 najważniejsze czynniki, które wpłynęły na ostateczny wybór oferty.
Odpowiedzi: 57% ceny, 46% godzin otwarcia, 34% dostępności produktu lub usług, 26% lokalizacji, 23% recenzji lub rekomendacji Odpowiedzi: 31% ceny, 28% stosunek jakości do ceny, 27% odległości od mojej lokalizacji, 25% jakości, 24% dostępności produktu, 21% wcześniejsze doświadczenia z firmą
Cenna informacja dla reklamodawców Cenna informacja dla reklamodawców
Dzięki zrozumieniu, czego szukają konsumenci, firmy są w stanie zapewnić, że odpowiednie informacje są dostępne na ich stronach internetowych. Istnieje wiele czynników, które konsumenci biorą pod uwagę przy wyborze lokalnej firmy.

Należy jednak pamiętać o tym, że nowoczesna reklama firmy wymaga dużo szerszych działań, które bezpośrednio wpływają na promocję firmy w internecie a w szczególności w wyszukiwarce Google.

Dobrym rozwiązaniem dla mikro i małych firm jest outsourcing marketing. Polega on na zleceniu obsługi marketingowej firmie zewnętrznej, która w ramach swoich działań poprawi SXO, SEO, przeprowadzi analitykę i działania content marketingowe wsparte ePR-em.

Poznaj jakie kanały reklamowe preferują bełchatowscy przedsiębiorcy.