W lokalnym katalogu firm swoją wizytówkę powinny zamieścić firmy, które chcą:
• zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google
• podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania
• dotrzeć do nowych klientów

Katalog firm jest zbiorem danych zawierającym podstawowe informacje o różnych firmach. Katalog firm ułatwia i umożliwia wyszukiwanie konkretnej firmy na podstawie lokalizacji, kategorii lub nazwy. Katalogi firm z uwagi na zasięg dzielą się na ogólnokrajowe, regionalne i lokalne. Z uwagi na tematykę dzielą się na ogólne i branżowe.
Wcześniej katalogi firm były dostępne wyłącznie w formie papierowej książki i stanowiły cenne źródło informacji o każdej firmie znajdującej się katalogu. Dziś korzystamy z form elektronicznych katalogów, które oferują znacznie szerszy zakres możliwości zaprezentowania firmy.

Katalog firm jako kanał promocji firmy w wyszukiwarce Google

Kiedy prowadzimy małą firmę, której marka jest mało rozpoznawalna, powinny zadbać o to, aby przyszli klienci mieli możliwość dotarcia do naszej firmy z różnych dostępnych miejsc w sieci. Często okazuje się, że sama strona internetowa po prostu nie wystarczy do promocji firmy online. Chcąc dotrzeć do potencjalnych klientów, należy swoje działania promocyjne rozszerzyć i prowadzić je równolegle w wielu miejscach. Promocja na wielu kanałach to najlepsze rozwiązanie, dzięki któremu możemy zostać zauważeni w wyszukiwarce Google. Jednym ze sposobów na pojawienie się klientowi naszej firmy w sieci jest umieszczenie wizytówki firmy w lokalnym katalogu firm.

Wizytówka firmy w katalogu firm winduje pozycję strony w wyszukiwarce

Dzięki wizytówce firmy w lokalnym katalogu firm stajemy się bardziej widoczni nie tylko dla naszych klientów, ale też dla wyszukiwarki Google. Co to oznacza? Jeżeli strona internetowa katalogu firm oceniona jest przez Google jako rzetelna i miarodajna, to linki wychodzące z tej strony do innej (np. przekierowanie na stronę firmy) traktowane są jako wskaźnik wysokiej jakości zawartych na niej informacji. Dzięki temu strona, na którą kierowane są linki, zyskuje lepszą pozycję w rankingu wyszukiwań. Strona znajdująca się wysoko na liście wyszukiwarki pozwala dotrzeć do nowych klientów i nawiązać bliższe relacje z obecnymi.

Klienci szukają firm w lokalnych katalogach firm

W portalach i serwisach publikujących wiadomości lokalne, strony z katalogami firm należą do najczęściej odwiedzanych. Oznacza to, że użytkownicy chętnie tam zaglądają w poszukiwaniu lokalnych firm. Kiedy klienci z okolicy szukają produktów lub usług w katalogu, wizytówka firmy może nakierować użytkowników na naszą firmę.

Cechy dobrej wizytówki

Aby wizytówka spełniała swoją funkcję, powinna zawierać informacje, jakich lokalny klient szuka w internecie. Należą do nich logo, nazwa firmy, kategoria działalności, adres, numer telefonu, adres e-mail, przekierowanie do strony www, godziny otwarcia, mapa dojazdu. Opcjonalnie w niektórych katalogach można zamieścić informację o ofercie i aktualnych promocjach. Klienci mogą zamieszczać też opinię. Jeśli klient jest zadowolony i poleca lub rekomenduje naszą firmę, otrzymujemy bezpłatną i skuteczną reklamę.

Jaki katalog wybrać

1. Najlepszym miejsce na zamieszczenie wizytówki firmy jest lokalny portal informacyjny, publikujący bieżące wiadomości. Większość tego typu serwisów oferuje możliwość darmowego wpisu. Korzystając z tego sposobu, nie poniesiemy żadnych kosztów. Możemy wykupić również płatne wizytówki, które oferują większe możliwości i przeważnie są lepiej widoczne w katalogach, jednak nie jest to konieczne do znalezienia naszej firmy.

2. Należy wybierać takie katalogi, które umożliwią zamieszczenie jak najwięcej informacji, jakich lokalny klient szuka na temat firmy. W szczególności chodzi o adres, godziny otwarcia, mapę dojazdu i możliwość kontaktu telefonicznego bezpośrednio ze strony wyszukiwania.

3. Wybierajmy serwisy, których strony spełniają wymogi wyszukiwarki Google, zawierają wartościowe treści, szybko się otwierają i dostosowane są do komórek.

Jakich katalogów nie wybieramy

W internecie jest ogromna liczna katalogów firm. Są jednak takie, w których nie opłaca się zamieścić wizytówki firmy. Należą do nich:

1. Katalogi o zasięgu ogólnopolskim - zamieszczenie wizytówki w ogólnopolskich katalogach firm jest nieskuteczne. Dziś nikt nie szuka lokalnej firmy w takim katalogu. Płatne wpisy w takich katalogach są znacznie droższe od cen, jakie oferują katalogi lokalne.
2. Katalogi, których wizytówki są zupełnie nieprzydatne i nie spełniają oczekiwań klientów.
3. Katalogi znajdujące się na stronach o niskiej jakości. Linki pozyskane z takich stron
mogą zostać potraktowane za linki pozyskane w sposób nienaturalny. Mogą przyczynić się do nałożenia filtru bądź co gorsze tymczasowego lub całkowitego usunięcia strony.

Warto zatem pamiętać, że dzięki wizytówce w katalogu firm lokalnych, nasza firma staje się bardziej widoczna dla wyszukiwarki, zyskuje lepszą pozycję w rankingu wyszukiwań. Firma, dzięki temu staje się bardziej widoczna dla naszych klientów. Zwiększając widoczność, jesteśmy w stanie dotrzeć do nowych klientów i zainteresować ich naszą ofertą.

Chcesz zwiększyć swoja widoczność w Google i nie wiesz, od czego zacząć?

Potrzebujesz pomocy?