W Bełchatowie nie trudno zauważyć, że banery reklamowe stosowane w przestrzeni publicznej cieszą się dużym zainteresowaniem reklamodawców. Zewnętrzne banery reklamowe są jedną z form reklamy zewnętrznej określanej jako outdoor lub OOH – z ang. out of home.
Głównym celem reklamy zewnętrznej jest wypromowanie konkretnej marki lub produktu dzięki docieraniu do bardzo szerokiego grona odbiorców, w tym również takich, którzy unikają innych form reklamy.
Czy reklama zewnętrzną jest skuteczna?
Jak czytamy w raporcie „Out of Home Advertising Effectiveness and Return of Investment (ROI)” jeden dolar zainwestowany w reklamę zewnętrzną zwraca się 3-krotnie. Podobnie jak w przypadku reklamy online, zewnętrzny baner reklamowy widoczny jest przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Reklama zewnętrzna jest też znacznie tańsza od reklamy telewizyjnej czy radiowej.
Jak zaprojektować dobry baner reklamowy?
Profesjonalnie przygotowany, wyeksponowany na odpowiednim nośniku w odpowiednim miejscu baner reklamowy powinien:
  •     skutecznie przyciągać uwagę
  •     wzbudzać zainteresowanie przyszłych klientów
  •     zostać zapamiętany
  •     wzbudzać potrzebę posiadania reklamowanego produktu lub usługi
Tworząc projekt graficzny baneru reklamowego, należy pamiętać, że powinien on skutecznie komunikować klientów o tym, co chcemy im zaoferować. Przekazywać informacje w zrozumiały, jasny sposób. Projekt reklamy powinien być zgodny z wizerunkiem marki, wtedy łatwiejsza będzie jego identyfikacja przez widza. Pamiętajmy, że jeden interesujący i dominujący element wzbudza większą ciekawość. Najlepszy efekt osiąga się, stosując prosty, minimalistyczny przekaz. Czcionka powinna być czytelna, wyraźna, dopasowana do treści i odbiorców. Grafika powinna być wysokiej jakości, prawidłowo skadrowana i oświetlona.
Najczęściej popełniane błędy
Zbyt dużo treści (takich jak dane firmy, pełna oferta, godziny otwarcia) i grafiki nie sprawdza się w przekazie reklamowym. Błędem jest też umieszczanie banerów reklamowych w miejscu i towarzystwie innych reklam.
Baner reklamowy jest skuteczną formą reklamy
Warto wykorzystać potencjał, jaki tkwi w reklamie zewnętrznej w postaci banerów reklamowych. Właściwie zaprojektowany baner, umieszczony w dobrze widocznym miejscu, zapewniającym kontakt z możliwie dużą liczbą odbiorców, jest skuteczną formą promowania własnego biznesu. Stały kontakt z właściwym przekazem reklamowym zawierającym jedynie minimum informacji sprawia, że już po dość krótkim czasie konsumenci są w stanie błyskawicznie zidentyfikować daną markę czy produkt. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie równocześnie kampanii reklamowej w innym medium reklamowym np. w internecie.